Ce sunt injectoarele ? Injectorul este mecanismul caruia ii revine functia de a injecta combustibil intr-o stare pulverizata si uniforma in camera de ardere. Un motor cu injectie directa are nevoie ca jetul de combustibil sa fie distribuit foarte uniform deoarece aerul din camera de ardere este lipsit de turbulenta. In schimb, la motoarele dotate cu injectie indirecta pulverizarea se realizeaza printr-un jet conic, asemanator cu forma camerei de ardere, finetea picaturilor fiind redusa din cauza turbulentelor.
La sistemul simplu, acul duzei este apasat de un arc de comprimare, dintre cele doua din corpul injectorului. Prin presiunea de combustibil, se formeaza o putere care actioneaza asupra pistonului de comanda. Presiunea fiind mai mare decît cea a arcului, acul este apasat înapoi si carburantul poate fi injectat, astfel, scade presiunea, duza se închide (din nou) Presiunile de deschidere la duza sunt dependente de producator, ele fiind cuprinse între 115 – 300 bar. Presiunea maxima de injectie este în functie de sistemul motorului, sarcina si turatia acestuia si poate ajunge pîna la 2.000 bar.
La motoarele moderne cu sistem common rail (rampa comuna), acul de duza este actionat de un servomecanism, prin care duza se deschide la presiune mare (1.800 bar) sau joasa (250 bar), abia dupa comanda electronica, indiferent de presiunea actuala.
Aceste injectoare de mare precizie piezoelectrice sunt controlat comandate electronic de calculatorul motorului „ECU” (Electronic Control Unit), care pot injecta carburantul pîna la de sase ori pe ciclul de ardere în cilindru. Injectarea controlata se poate face dupa dorinta, atît înaintea, în timpul, cît si dupa ardere, prin care se realizeaza un zgomot mai redus, o reducere de NOx, CO2 , CO, hidrocarbura si o ardere mai buna a funinginilor.