Ce este un injector Pompe Duza ?
Evolutia omenirii a fost profund influentata de aparitia automobilelor, deschizand noi orizonturi in ceea ce priveste mobilitatea si viteza de deplasare. Odata cu trecerea timpului, masinariile initial lente au suferit imbunatatiri remarcabile, datorita perseverentei si ingeniozitatii oamenilor in cercetarea si dezvoltarea acestor mijloace de transport incredibile. De la cativa kilometri pe ora, automobilele au ajuns sa atinga viteze uluitoare, ajungand la sute de kilometri pe ora in doar cateva secunde, si totul datorita motorului.
Fiecare producator auto si-a adus contributia unica in ceea ce priveste motoarele utilizate, diferentiindu-se prin fiabilitate si performanta. Audi, de exemplu, se concentreaza pe oferirea celor mai confortabile si fiabile mijloace de transport pentru unele modele (precum Audi A8), in timp ce pentru altele pune accentul pe performanta si experienta de conducere (precum Audi R8).
Diferentele dintre aceste doua categorii sunt semnificative, atat din punct de vedere estetic, cat si in ceea ce priveste performantele motorului. In Romania, consumatorii au o preferinta pronuntata pentru masinile echipate cu motoare Diesel, care domina piata auto. Audi utilizeaza diverse tipuri de injectie pentru motoarele sale, cum ar fi injectia pompe-duze sau sistemul common-rail, pentru a satisface nevoile si preferintele clientilor.
Motoare cu injectie cu pompe duze
Acest sistem de injectie este cunoscut si sub denumirea de „pompa-injector” datorita modului in care se introduce motorina in cilindrii motorului. De exemplu, un motor cu 6 cilindri va avea 6 injectoare, fiecare dintre ele actionand ca o pompa individuala de motorina, fiind actionata de o axa cu came. Fiecare injector este alimentat de o pompa de presiune mica, furnizand motorina in cilindru in momentul in care este necesara aprinderea in camera de compresie.
Unul dintre avantajele acestui tip de injectie este fiabilitatea sa pe termen lung. In cazul in care unul dintre injectoare se defecteaza, acesta poate fi inlocuit cu usurinta fara a necesita eforturi considerabile. De asemenea, in motoarele echipate cu acest sistem, nu este necesara utilizarea unei pompe de motorina cu presiune inalta, asa cum se intampla in cazul altor tipuri de motoare.
Cu toate acestea, sistemul de injectie pompe-injector prezinta si dezavantaje. Performanta sa este mai scazuta in comparatie cu alte sisteme de injectie, iar volumul de emisii poluante este mai ridicat din cauza presiunii constante a injectoarelor, care nu variaza in functie de turatie.
Motoare cu sistem common-rail („rampa comuna”)
Sistemul de injectie al acestor motoare este cunoscut sub denumirea de sistem common-rail. Acesta utilizeaza o rampa comuna pentru toate injectoarele motorului, prin intermediul careia combustibilul este livrat catre motor. O pompa de motorina cu presiune joasa transporta motorina catre compartimentul destinat, iar o pompa cu presiune inalta o distribuie uniform si o impinge cu aceeasi presiune catre toti cilindrii motorului. Spre deosebire de injectia pompe-duze, acest sistem necesita o singura pompa pentru a alimenta motorina (in loc de una pentru fiecare cilindru).
Motorina care ajunge in injectoare in cazul sistemului common-rail este controlata electronic si individual pentru fiecare injector. Fiecare injector are un solenoid atasat, care primeste informatii de la computerul de bord al autoturismului referitoare la momentul si presiunea de injectare a combustibilului in camera. De asemenea, un regulator de presiune contribuie la controlul motorinei. Utilizarea acestei tehnologii permite producatorului auto sa programeze computerul de bord pentru a analiza viteza de deplasare, turatiile motorului si alti factori, astfel incat sa stabileasca momentul si presiunea optime pentru injectarea motorinei.
Avantajele sistemului common-rail includ nivelul scazut al emisiilor de noxe si eficienta ridicata a motorului. In schimb, exista un risc mai mare de defectare a sistemului din cauza numarului mare de piese componente (senzori, regulator etc.).
Astfel, motoarele cu sistem common-rail sunt considerate superioare celor care utilizeaza injectia pompe-duze datorita eficientei sporite si puterii oferite, precum si a consumului redus de combustibil si emisiilor scazute. Desi sistemul common-rail este mai predispus la defecte datorita complexitatii sale, avantajele sale fata de alte sisteme sunt semnificative, fiind eficient chiar si in cazul motoarelor supra-alimentate. Incepand cu anul 2009, din cauza normelor de poluare impuse de Uniunea Europeana, motoarele cu injectie pompe-duze nu se mai fabrica, fiind inlocuite cu motoarele common-rail. In cazul masinilor second-hand mai vechi de 10 ani, alegerea se face in functie de nevoile fiecarui client.
Unde se repara injectoare Pompe Duze ?
SC Electronic Diesel Sistem SRL ofera servicii profesionale de Reparatii injectoare Pompe Duze 1.4 TDI , 1.9 TDI, 2.0 TDI si 2.5 TDI. Reparam o gama larga de autovehicule dotate cu injectoare Pompe Duze cum ar fi : Reparatii injectoare Audi A4 B5, B6, B7, Vw Passat B5, B6, Golf, Bora, Touran, Toureg, Polo, Sharan, T5, Golf, Caddy, Skoda, Octavia, Fabia, Superb, Seat Leon, Ibiza, Alhambra, etc. Coduri motor cu injectoare PD : BMM, BMP, BPW, BKC, BLS, BMS, BNM, BNV, BWB, AUY, BTB, ASZ, BVK, AXR, ATD, BJB, BSV, AJM, ARL, ATD, BXF, BLT, BRR, BRS, BMT, AXB, BVH, BRT, BST, BGW, BSS, AXD, AXE, BLJ, BPC, BLK, BPD, BAC, AYH, BLE, BKE, BRU.
Reparatia injectoarelor Pompe Duze consta in schimbarea pieselor uzate cu piese noi de origine, marca BOSCH. Toate injectoarele reparate de firma noastra, beneficiaza de montaj GRATUIT si certificat de garantie 12 luni. Pretul reparatiei unui injector Pompa Duza este de – 450 Ron / buc. Programarile se fac doar telefonic la numarul : 0740623432 . Ne puteti gasi in Buzau, Maracineni, Nr. 104